Vereniging De Burgh
Woonvereniging De Burgh is in 2011 opgericht met als doel het realiseren van huisvesting en zorg en kwaliteit van leven voor jongvolwassenen met een verstandelijke beperking. Alle ouders van de bewoners van De Burgh zijn lid. Woonvereniging De Burgh werkt samen met de Woningstichting, zorginstelling ’s Heerenloo en andere betrokkenen.
Contact
Frans Bentlage (voorzitter), telefoon 03435-78162 / 06-51406486 (privé)
Saskia Visser (secretaris), telefoon 0317-426958 (privé)
Hans van Prooijen (penningmeester)
Postadres: Woonvereniging De Burgh, p/a Gen. Foulkesweg 12a, 6703 BR Wageningen
Financiering
De bewoners betalen de huur voor het appartement en het levensonderhoud van hun inkomen of Wajong uitkering. De appartementen komen in aanmerking voor huurtoeslag. De bewoners betalen de zorg uit hun PGB.
Stichting Steun de Woonvereniging De Burgh
De stichting heeft als doel het verwerven van (aanvullende) fondsen ten behoeve van de realisatie en het in stand houden van het woonproject.
bankrekeningnr.: 171680154 t.n.v. Stichting Steun Woonvereniging De Burgh Wageningen
Contact Stichting
Ruub Vis (voorzitter), telefoon 0317-423791 (privé)
Renée Schakel (penningmeester), telefoon 03435-78162 (privé)
Jaarverslagen
Recente financiële jaarverslagen van Vereniging en Stichting:
- Publicatie jaarrekening 2022 vereniging
- Publicatie jaarrekening 2022 stichting
- Publicatie jaarrekening 2021 vereniging
- Publicatie jaarrekening 2021 stichting
- Jaarrekening Woonvereniging De Burgh 2020
- Jaarrekening Stichting 2020
- Publicatie jaarrekening 2019 Vereniging
- Publicatie jaarrekening 2019 Stichting
Voor Plan De Burgh (doel en achtergronden van Stichting en Vereniging) en activiteiten verslagen, zie:
Overleg en werkgroepen
De leden van De Burgh overleggen een aantal keer per jaar in het zogenoemd “smal overleg”, gericht op de praktische zaken rond het wonen, en in het “zorgoverleg”, voor onderwerpen gerelateerd aan begeleiding, zorg en samenwonen. Bij beide besluitvormende overleggen is namens alle acht bewoners een vertegenwoordiger aanwezig. Daarnaast is er enkele malen per jaar “breed overleg”: alle ouders van toekomstige bewoners, en soms gasten en/of de bewoners zijn erbij.
In groepjes van wisselende samenstelling wordt veel werk verzet. De verschillende kennis en ervaring die ouders meebrengen wordt zo benut. Ook wordt gebruik gemaakt van advies en ondersteuning uit het netwerk van De Burgh of van andere ouderinitiatieven. Groepjes zijn o.a. actief op de thema’s:
- financiën
- onderhoud en inrichting;
- (brand)veiligheid;
- tuinonderhoud